#RECURSOS

Comencem a construir un projecte o descoberta

Els projectes són una eina educativa clau dins del dia a dia dels Caus, ja que permeten aprendre a partir de l’experiència, la participació i la presa de decisions compartida. Sovint, però, quan ens plantegem fer un projecte amb la unitat, ens centrem més en el resultat final que no pas en tot el procés que hi ha al darrere. Aquesta dinàmica vol posar el focus precisament en aquest procés: en entendre què és un projecte, quines fases el formen i com podem construir-lo conjuntament amb les infants i joves.

Aquesta proposta és la continuació de la Finestra del Cau: “Dels interessos als objectius: una metodologia participativa”, on a través de l’anàlisi de grup i els interessos i objectius identificats i construïts amb les i els joves, poder definir un projecte, entenent-ne totes les seves parts i processos.

L’objectiu és que les joves siguin les protagonistes del seu aprenentatge, que aprenguin a identificar què volen transformar o descobrir, i que siguin capaces de planificar i dur a terme accions amb coherència. A més, es vol fer valdre la importància d’incloure una mirada crítica en tots els projectes, amb una perspectiva de gènere i basada en drets humans.

Aquesta activitat serveix com a punt de partida per començar a construir el projecte de la unitat, entenent les primeres fases i mirant d’assegurar que el procés sigui coherent amb els interessos del grup i amb els objectius que ens hem proposat.

Activitat “Laboratori de projectes”


12/11/2025